Mjesec hrvatske knjige (1)
Autor: Danijela Riger-Knez, 30. 10. 2012.
Potaknuti obilježavanjem Mjeseca hrvatske knjige posvećenog Europskoj godini aktivnog starenja i međugeneracijske solidarnosti, naša škola je 25. listopada 2012. organizirala radionicu na temu „Sumnjiva igra nove generacije“, odnos mladih i starih u SFR Jugoslaviji: generacijski i(li) ideološki sukob. Na radionici su sudjelovali učenici 3. b razreda. Radionicu je vodila profesorica Helena Kapović Magaš. Fotografije!
Cilj radionice bio je da učenici na temelju analize izvora i rasprave pronađu odgovore na ključno pitanje: Kakav je bio odnos mladih i starih u SFR Jugoslaviji ( mladi u SFR Jugoslaviji danas imaju 65+) te radi li se o generacijskom ili ideološkom sukobu?
Čitanjem i analizom izvora učenici su stekla saznanja o odnosima među generacijama na području SFRJ, uočili promjene koje se događaju 60-ih godina 20. stoljeća, formulirali i branili svoje stavove uz uvažavanje drugih mišljenja.
Učenici su unutar svojih skupina istraživali zadane teme: Mini suknje, duga kosa, selo-grad, zabava i glazba, raspravljali sukobljavaju li se sa svojim roditeljima i smatraju li da takvih sukoba nije bilo prije 40-ak godina, kada su njihovi djedovi i bake bili mladi.
Podjela na staru i mladu generaciju, na konzervativne i gnjevne mlade ljude u biti je umjetna; nitko još nije odredio kad čovjek napušta tabor mladih i odlazi u stariju generaciju.
Učenici su zaključili da ipak postoje razlike. Mladi uvijek donose nešto novo, oni nešto žele izmijeniti. Od načina odijevanja i boje kose, do pogleda na određene probleme i moral jednog vremena.
Povijest je pokazala da u novom što ga mladi donose ima uvijek dovoljno pozitivnog. Povijest nas uči da su mladi u svojim nastojanjima uvijek bili sputavani. To je razumljivo kada znamo da je riječ o još neformiranim ličnostima, ali s druge strane znamo da su pretjerana sputavanja dovela do revolta mladih i izmjene načina života i morala jednog društva…
Borba protiv ekscesa mladih pretvorila se u pravu kampanju. Kampanju protiv crnih pulovera i duge kose, protiv mini-sukanja i električnih gitara. Akteri te borbe zaboravljaju pritom da su i sami jednom nosili šimi cipele i plesali razvratni tango i da su se s roditeljima prepirali zbog čudnih frizura i sukanja tri prsta ispod koljenja…
Učenici su nastavili projekt intervjuirajući svoje bake i djedove nastojeći saznati kakav je bio njihov odnos sa starijima, jesu li i oni čitali i koja im je najdraža knjiga koju su pročitali.
Mjesec hrvatske knjige (1)
Autor: Danijela Riger-Knez, 30. 10. 2012.
Potaknuti obilježavanjem Mjeseca hrvatske knjige posvećenog Europskoj godini aktivnog starenja i međugeneracijske solidarnosti, naša škola je 25. listopada 2012. organizirala radionicu na temu „Sumnjiva igra nove generacije“, odnos mladih i starih u SFR Jugoslaviji: generacijski i(li) ideološki sukob. Na radionici su sudjelovali učenici 3. b razreda. Radionicu je vodila profesorica Helena Kapović Magaš. Fotografije!
Cilj radionice bio je da učenici na temelju analize izvora i rasprave pronađu odgovore na ključno pitanje: Kakav je bio odnos mladih i starih u SFR Jugoslaviji ( mladi u SFR Jugoslaviji danas imaju 65+) te radi li se o generacijskom ili ideološkom sukobu?
Čitanjem i analizom izvora učenici su stekla saznanja o odnosima među generacijama na području SFRJ, uočili promjene koje se događaju 60-ih godina 20. stoljeća, formulirali i branili svoje stavove uz uvažavanje drugih mišljenja.
Učenici su unutar svojih skupina istraživali zadane teme: Mini suknje, duga kosa, selo-grad, zabava i glazba, raspravljali sukobljavaju li se sa svojim roditeljima i smatraju li da takvih sukoba nije bilo prije 40-ak godina, kada su njihovi djedovi i bake bili mladi.
Podjela na staru i mladu generaciju, na konzervativne i gnjevne mlade ljude u biti je umjetna; nitko još nije odredio kad čovjek napušta tabor mladih i odlazi u stariju generaciju.
Učenici su zaključili da ipak postoje razlike. Mladi uvijek donose nešto novo, oni nešto žele izmijeniti. Od načina odijevanja i boje kose, do pogleda na određene probleme i moral jednog vremena.
Povijest je pokazala da u novom što ga mladi donose ima uvijek dovoljno pozitivnog. Povijest nas uči da su mladi u svojim nastojanjima uvijek bili sputavani. To je razumljivo kada znamo da je riječ o još neformiranim ličnostima, ali s druge strane znamo da su pretjerana sputavanja dovela do revolta mladih i izmjene načina života i morala jednog društva…
Borba protiv ekscesa mladih pretvorila se u pravu kampanju. Kampanju protiv crnih pulovera i duge kose, protiv mini-sukanja i električnih gitara. Akteri te borbe zaboravljaju pritom da su i sami jednom nosili šimi cipele i plesali razvratni tango i da su se s roditeljima prepirali zbog čudnih frizura i sukanja tri prsta ispod koljenja…
Učenici su nastavili projekt intervjuirajući svoje bake i djedove nastojeći saznati kakav je bio njihov odnos sa starijima, jesu li i oni čitali i koja im je najdraža knjiga koju su pročitali.
Mjesec hrvatske knjige (1)
Autor: Danijela Riger-Knez, 30. 10. 2012.
Potaknuti obilježavanjem Mjeseca hrvatske knjige posvećenog Europskoj godini aktivnog starenja i međugeneracijske solidarnosti, naša škola je 25. listopada 2012. organizirala radionicu na temu „Sumnjiva igra nove generacije“, odnos mladih i starih u SFR Jugoslaviji: generacijski i(li) ideološki sukob. Na radionici su sudjelovali učenici 3. b razreda. Radionicu je vodila profesorica Helena Kapović Magaš. Fotografije!
Cilj radionice bio je da učenici na temelju analize izvora i rasprave pronađu odgovore na ključno pitanje: Kakav je bio odnos mladih i starih u SFR Jugoslaviji ( mladi u SFR Jugoslaviji danas imaju 65+) te radi li se o generacijskom ili ideološkom sukobu?
Čitanjem i analizom izvora učenici su stekla saznanja o odnosima među generacijama na području SFRJ, uočili promjene koje se događaju 60-ih godina 20. stoljeća, formulirali i branili svoje stavove uz uvažavanje drugih mišljenja.
Učenici su unutar svojih skupina istraživali zadane teme: Mini suknje, duga kosa, selo-grad, zabava i glazba, raspravljali sukobljavaju li se sa svojim roditeljima i smatraju li da takvih sukoba nije bilo prije 40-ak godina, kada su njihovi djedovi i bake bili mladi.
Podjela na staru i mladu generaciju, na konzervativne i gnjevne mlade ljude u biti je umjetna; nitko još nije odredio kad čovjek napušta tabor mladih i odlazi u stariju generaciju.
Učenici su zaključili da ipak postoje razlike. Mladi uvijek donose nešto novo, oni nešto žele izmijeniti. Od načina odijevanja i boje kose, do pogleda na određene probleme i moral jednog vremena.
Povijest je pokazala da u novom što ga mladi donose ima uvijek dovoljno pozitivnog. Povijest nas uči da su mladi u svojim nastojanjima uvijek bili sputavani. To je razumljivo kada znamo da je riječ o još neformiranim ličnostima, ali s druge strane znamo da su pretjerana sputavanja dovela do revolta mladih i izmjene načina života i morala jednog društva…
Borba protiv ekscesa mladih pretvorila se u pravu kampanju. Kampanju protiv crnih pulovera i duge kose, protiv mini-sukanja i električnih gitara. Akteri te borbe zaboravljaju pritom da su i sami jednom nosili šimi cipele i plesali razvratni tango i da su se s roditeljima prepirali zbog čudnih frizura i sukanja tri prsta ispod koljenja…
Učenici su nastavili projekt intervjuirajući svoje bake i djedove nastojeći saznati kakav je bio njihov odnos sa starijima, jesu li i oni čitali i koja im je najdraža knjiga koju su pročitali.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |